Leer alles over de Trading Card Game

PokePalace TCG

Leer & Win

PokePalace Helpt Jou!

Veel mensen hebben kaarten in huis, verzamelen verschillende collecties en hebben interesse in de competitieve wereld van Pokemon maar hebben (nog) geen idee hoe te starten. Wij bij PokePalace helpen jou de eerste stappen zetten richting Pokemon Master!

Verschillende type kaarten

Pokemon kaarten

Pokemon cards zijn het hart van je deck. Deze kaarten zijn benodigd om damage te kunnen doen aan je tegenstander, om hem of haar te kunnen verslaan en je eerste pokémon win te kunnen claimen!

Je pokemon kan verschillende stadia hebben (Basic, Stage 1, Stage 2 en eventueel Vmax en Vstar). Deze stadia vertellen je wanneer je een pokémon kan inzetten, wanneer het een evolutie is van een andere pokémon of wanneer hij een specifieke rarity heeft (Vmax of Vstar). 

Energie kaarten

Energie kaarten zijn naast je pokémon kaarten enorm belangrijk voor een deck, zonder energiekaarten kunnen je pokémon namelijk geen skills gebruiken of aanvallen inzetten! 

Per beurt mag je 1 energiekaart vanuit je hand toevoegen aan je pokémon. Wanneer de benodigde energiekaarten behaald zijn is je aanval of skill opgeladen, en kun je hem gebruiken in je battle! 

 

 

Trainer kaarten

Trainer kaarten zijn er om je deck te ondersteunen. Deze kaarten zorgen dat je bepaalde extra effecten kunt gebruiken, meerdere kaarten kan drawen per beurt of direct een specifieke kaart uit je deck te toveren!

Tips voor deckbuilding

Heb je tips nodig voor een deck te bouwen schroom niet om ons een bericht te sturen wij zullen u ondersteunen in het bouwen van een deck op competitive niveau 

plan of action

Bouwen van een deck

·       Een deck moet altijd precies 60 kaarten bevatten.

·       Je mag maximaal 4 kaarten met dezelfde naam in je deck hebben. Basic energiekaarten zijn hiervoor uitgezonderd. (Charizard en Charizard V hebben niet dezelfde naam)

·       Je kan het beste voor één of twee energietypes kiezen. Zo heb je grootste kans dat je energiekaarten overeenkomen met de aanvallen van je pokémon.

·       Zorg dat je genoeg energiekaarten in je deck hebt.

·       Trainerkaarten zorgen voor een groot deel van het mogelijke succes van je deck.

01

Gouden tip #1

Zorg voor genoeg Consistentie in een deck

02

Gouden tip #2

Speel genoeg energie kaarten in je deck

03

Gouden tip #3

Speel genoeg trainer kaarten in je deck

Hoe begin je een spel?

Hoe begin je een spel?

Het spel begint door een Pokémon munt of normale munt te flippen. Degene die kop of munt goed heeft geraden mag bepalen wie er zal beginnen dit kan ook met een dobbelsteen gedaan worden dan kies je voor even of oneven.

Schud het deck van precies 60 kaarten en pak de bovenste 7 kaarten. Controleer of je basis Pokémon in je hand hebt. Als je geen basis Pokémon hebt, laat je je hand aan je tegenstander zien en schud je de 7 kaarten terug in je deck. Daarna pak je opnieuw 7 kaarten. Als je dan weer geen basis Pokémon in je hand hebt herhaal je dit tot je wel een basis Pokémon in je openingshand hebt. Als je tegenstander zijn of haar hand terug in het deck moet schudden, mag jij een extra kaart pakken. Wanneer jullie beiden een openingshand hebben met basis Pokémon, kies je de basis Pokémon waar je mee wilt beginnen en leg je deze met de achterkant naar boven op het speelveld als actieve Pokémon. Daarna mag je maximaal 5 extra basis Pokémon met de achterkant naar boven op je bank leggen. (In totaal mogen er dus maximaal 5 Pokémon tegelijk op je bank liggen).

Leg 6 prijskaarten klaar.

Beide spelers draaien hun actieve Pokémon en de Pokémon op hun bank om en het spel kan beginnen.

Winnen

Je wint als:

  • Je al je prijskaarten hebt gepakt.
  • Je tegenstander geen Pokémon meer op het veld heeft.
  • Je tegenstander aan het begin van zijn/haar beurt geen kaart meer van het deck kan pakken.

Verliezen

Je verliest als:

  • Je verliest als de tegenstander alle prijskaarten heeft gepakt.
  • Je geen Pokémon meer op het veld heeft.
  • Je geen kaart aan het begin van jouw beurt meer van het deck kan pakken.

Trainer kaarten/energie kaarten

Trainer kaarten zijn er om je deck te ondersteunen. Deze kaarten zorgen dat je bepaalde extra effecten kunt gebruiken, meerdere kaarten kan pakken per beurt of direct een specifieke kaart uit je deck kan pakken.

Energie kaarten zijn er om je pokemon ‘energie’ te geven om een specifieke aanval te gebruiken die beschreven staat op de kaart.

Upgrade jouw deck direct via pokePalace!

Van Pokémon tot trainers & energiekaarten, bij ons kan je terecht om van je deck een powerhouse te maken!

Bent u opzoek naar specifieke kaarten stuur ons en bericht en wij gaan u verder helpen!

Hoe gaat een ronde?

Per beurt:

Elke beurt begint met het pakken van een kaart van je deck. Daarna zijn er verschillende acties die je kan doen in een beurt. Hieronder zijn deze acties beschreven en hoe vaak je dat mag doen binnen één beurt.

  • Je mag zoveel basis Pokémon als je wilt op je bank leggen (er mogen 5 Pokémon maximaal op je bank liggen).
  • Je mag zoveel Pokémon evolueren als je wilt. Een Pokémon behoudt alle aangehechte kaarten en schade wanneer deze evolueert, status condities zoals paralyzed en poisoned worden wel beëindigd door het evolueren van je Pokémon. (Je mag Pokémon niet evolueren op de eerste beurt dat de Pokémon in het spel ligt. Je kan dus geen Pokémon evolueren op jouw eerste beurt. Ook mag je dezelfde Pokémon niet twee keer binnen één beurt evolueren.)
  • Je mag één energiekaart aan één van je Pokémon hechten.
  • Je mag zoveel als je wilt trainerkaarten spelen in een beurt, let wel dat je maar één supporter trainerkaart en één stadium trainerkaart mag spelen per beurt. een supporter kaart mag niet gespeeld worden in je eerste beurt.
  • Je mag één keer per beurt je actieve Pokémon terugtrekken.
  • Je mag zoveel als je wilt de abilities van je Pokémon gebruiken. (je mag ook abilities van de Pokémon op je bank gebruiken.)

Aanvallen

Als laatste in je beurt mag je een aanval van je Pokémon uitvoeren. Aanvallen betekent dat je beurt voorbij is en je pas weer in je volgende beurt acties kan uitvoeren. Je kan je beurt ook beëindigen door je beurt door te geven zonder aan te vallen.